اعمال قانون ۲۰۹۷ خودروی حادثه ساز و توقیف ۹۷ خودروی متخلف در مشهد (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) اینفوگرافی | همه چیز درباره تجمعات ضدصهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا سخنگوی قوه‌قضائیه در نشست خبری: چند نفر درباره پرونده باغ ازگل احضار شده‌اند عفو بین‌الملل از بایدن خواست که انتقال تسلیحات به اسرائیل را متوقف کند کنسروهایی که منفجر می‌شوند | شگرد جدید صهیونیست‌ها برای کودک‌کشی در غزه هشدار رئیس مجلس درباره تامین ارز دارو حکم اعدام بابک زنجانی نقض شد هواپیمایی لوفت‌هانزا تعلیق پرواز‌ها به تهران را تا ۹ می (۲۹ اردیبهشت) تمدید کرد باز خوانی بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگران | صمیمانه از زحمات، از نجابت و از همّت کارگرانمان تشکر می‌کنم آغاز تعلیق دانشجویان حامی فلسطین از تحصیل در دانشگاه کلمبیای آمریکا مخالفت بن سلمان با کوچ اجباری فلسطینیان عملیات جدید حزب الله لبنان علیه مواضع رژیم صهیونیستی (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله ارتش یمن به دو ناوشکن آمریکایی و یک کشتی اسرائیلی (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) عفو بین الملل: اسرائیل از تسلیحات آمریکایی علیه غیرنظامیان استفاده کرده است پلیس اسرائیل عضو کنست را مضروب کرد + فیلم درگیری شدید در تظاهرات مخالفان نتانیاهو و کابینه رژیم صهیونیستی + فیلم (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) هلاکت ۲ نظامی صهیونیست در مرکز غزه (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آمریکا ۵ واحد ارتش صهیونیستی را ناقض حقوق بشر دانست سخنگوی سازمان ملل: امیدواریم توافق آتش بس در غزه ایجاد شود آمار شهدای امروز حمله‌های رژیم صهیونیستی به غزه (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آیت‌الله علم‌‎الهدی: توطئه دولت‌های استکباری، پشت پرده تخریب قبور ائمه بقیع | عاملان واقعه هشتم شوال، شیعه ستیز بودند

  • کد خبر: ۲۲۲۴۹۲
  • ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۵
آیت‌الله علم‌‎الهدی: توطئه دولت‌های استکباری، پشت پرده تخریب قبور ائمه بقیع | عاملان واقعه هشتم شوال، شیعه ستیز بودند
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: پشت پرده واقعه تخریب قبور ائمه بقیع، اراده شیطانی دولت‌های استکباری بود. تأسیس اسرائیل هم در امتداد همین تخریب قبور ائمه بقیع است تا هر زمان مسلمانان بخواهند اجتماع و جریانی را رقم بزنند، این غده آنان را درگیر کند.

به گزارش شهرآرانیوز، آیت الله سید احمد علم‌الهدی در مراسم گرامیداشت هشتم شوال سالروز تخریب قبور ائمه بقیع که با حضور جمعی از بازاریان مشهد برگزار شد، اظهار کرد: یکی از حقایق کمتر گفته ‎شده در دین خدا این است که تولی در کنار تبری مطرح شده و حتی شاید بتوان گفت گاهی اوقات تبری از تولی پیشی می‌گیرد و برائت از دشمنان و مشرکان، به عنوان مهم‌ترین راه تشخیص حق و صراط مستقیم مطرح می‌شود.

تبری، موثرتر از تولی 

وی با اشاره به آیه ۲۹ سوره مبارکه فتح افزود: خداوند عالم می‌فرماید «مُحَمَّدٌ رَسولُ اللَّهِ وَالَّذینَ مَعَهُ أَشِدّاءُ عَلَى الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم» و در این فراز از کلام محرز است که سختگیری و دشمنی با کفار بر دوستی با دوستان ارجح دانسته شده و مقدم آمده که نشان از اهمیت تبری دارد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: از صدر اسلام، هر جریانی که برای غصب خلافت و دشمنی‎ورزیدن با پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) تلاش می‌کرد، اراده خود را به کمک یک عده مجری و میدان‎دار دنبال می‎کرد تا با عملیات روانی بر اشخاص و فریب مردم بتوانند قدرت را از حق سلب کنند، اما بازهم واکاوی امور باید برای ما این امکان را فراهم کند تا پشت پرده‌ها را هم ببینیم و عوامل اصلی را واکاوی کنیم.

شیعه ستیزی، دلیل تخریب قبور ائمه بقیع

وی ادامه داد: در روایت متواتر آمده زمانی رسید که خلیفه سوم در جمع خاص بنی امیه به ایراد سخن پرداخت و به صراحت اذعان کرد به دروغ اظهار مسلمانی کرده و همچنان بت پرست است. راوی نقل می‌کند در آن مجلس، ابوسفیان نیز حضور داشت که سخن خلیفه سوم باعث شد بلافاصله راهی قبرستان بقیع شود، خود را به مزار مطهر حضرت حمزه (س) برساند، با پای نحسش بر مزار حضرت بکوبد و بگوید «یا أَبَا عِمارة إِنَّ الأَمرِ الَّذی اجتَلَدنا عَلَیه بِالسِّیف أَمسى فِی یَد غِلمانِنا الیَوم یَتَلَعَّبونَ بِه» یعنی‌ای اباعماره نیستی که ببینی موضوعی که به خاطر آن در اُحُد با ما جنگیدی، اکنون بازیچه فرزندان ماست.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: حتی تا زمان پیروزی انقلاب اسلامی، جریان بنی هاشم به عنوان مهم‌ترین دشمن آل سعود مطرح بود. شاید کمتر کسی به یاد داشته باشد، اما کسانی که آن زمان به مکه مشرف می‌شدند، برنامه ریزی می‌کردند به هر طریق ممکن به سادات و شیعیان خاص مدینه نزدیک شوند، زیرا این‌ها به قدری از طرف حکومت در فشار و تنگنا بودند که حتی از تأمین معاش و امورات اولیه زندگی خود باز می‌ماندند.

وی تأکید کرد: بر همین اساس، ترس از ارتباط گرفتن سادات و شیعیان عربستان با ملت ایران دلیل واضح و روشنی بود که این تنگنا و خفقان در فضای حاکمیتی سعودی‌ها حاکم شود و فراتر از این، تخریب قبور ائمه بقیع به عنوان پرچم‌های برافراشته شیعی گری در دستورکار قرار بگیرد.

استکبار، پشت پرده واقعه هشتم شوال

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مستر همفر جاسوس برجسته انگلیس در قرن گذشته در کتاب خاطرات خود تصریح می‌کند که نظام سلطه نه به دنبال براندازی اصل مسلمانی بلکه در تلاش برای ریشه کن شدن جریان تشیع بود، زیرا این تفکر، مبنا و زیرساختی دارد که باعث می‌شود شیعیان هر چند وقت یکبار به مناسبت‌های گوناگون دور هم جمع شوند، از مبانی و ارزش هایشان بگویند و به همین دلیل، شرایطی صورت بگیرد که تسلط بر تشیع غیرممکن باشد. اینجا همان نقطه‌ای است که این جاسوس و عامل انگلیسی تصمیم گرفت مراکز تجمع شیعیان باید تخریب شود.

وی بیان کرد: مگر همین وهابی‌ها نبودند که حتی قبر منور پیامبر اکرم (ص) را هم تحمل نمی‌کردند؟ مگر همین وهابی‌ها نبودند که زمانی به نجف اشرف حمله کردند تا مزار مطهر امیرالمومنین (ع) را هم تخریب کنند؟ مگر کربلا در تاریخ خود شاهد هجوم وهابی‌ها و تلاش برای تخریب حرم امام حسین (ع) نبوده است؟ همین‌ها بودند که حمله کردند، حرم را ویران کردند، ضریح مطهر را از بین بردند و با الوار‌های صندوق روی مزار آتش برافروختند.

امام جمعه مشهد ابراز امیدواری کرد: برادران این را بدانید اگرچه عبدالعزیز ملعون از حکمای سعودی، عامل اصلی تخریب قبور ائمه بقیع بود، اما پشت پرده همه این جریانات شوم، بازهم دست دولت‌های استکباری و از جمله انگلستان مطرح است. تأسیس اسرائیل هم در امتداد همین تخریب قبور ائمه بقیع است تا یک غده سرطانی در منطقه شکل بگیرد و هر زمان مسلمانان بخواهند اجتماع و جریانی را رقم بزنند، این غده آنان را درگیر کند.

وی گفت: این حقیقت دشمن شناسی است که باید موردتوجه ما قرار بگیرد، اما در هر حال، واقعیت را نباید فراموش کرد که در طول تاریخ، هرچه تلاش و دشمنی با اهل بیت (ع) بیشتر شده، ارادت و عشق شیعیان نیز فزونی یافته است. این مسئله امروزه در راهپیمایی عظیم اربعین و زوال روزافزون رژیم صهیونیستی هم برای ما محرز است و از خداوند عالم می‌خواهیم بر عظمت و اقتدار اسلام و زوال و انهدام دشمنان دین خدا بیفزاید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->